1.12.2012 hon Ždírnice

02.12.2012 22:52

V sobotu 1.12.2012 jsem se zúčastnila s oběma kernicema honu na zajíce v MS Ždírnice. Předpokládalo se však, že v lečích se bude vyskytovat hlavně zvěř černá. Příroda v okolí Ždírnice je nádherná, kopce, rokle, rozsáhlé lesy, takřka neprostupné houštiny... Přes noc trochu nasněžilo, ráno se vyjasnilo a bylo nádherně. S oběma psy jsem šla do lečí jako honec a terén to byl opravdu velmi náročný.

Obě feny pracovaly výborně, hlavně starší Axa. Na začátku leče jí pustím a prakticky se sejdeme zase až na konci. Celou dobu neúnavně slídí, zvěř hlasitě nahání, přitom ale zůstává v leči, případně se od zvěře brzy vrací zpátky. Na konci stačí zapískat a spolehlivě se vrací ke mě. O Yori jsem měla trochu strach, je to třeštidlo. Proto šla ze začátku na vodítku, ale později musela být vzhledem k neprostupnému terénu také na volno a ani ona nezklamala a hlavně se v těch houštinách neztratila.

Celkově kerníci svojí prací i vzhledem docela zaujali, což mě potěšilo nejvíc.

Fotky z honu jsou na www.terriers.rajce.net