Axa - dosled prasete 4.12.2014

05.12.2014 22:39

Kerníci opět dostali možnost se předvést jako platní pomocníci při lovu :-) Včerejší večer jsme trávili v poklidu doma a ani nás nenapadlo, jaké budeme mít noční zpestření. O půl jedenácté večer začal zvonit telefon, který jsem už napůl v polospánku vzala. Byl to kolega ze sdružení. Střelil na prase, které však po výstřelu zmizelo v houštině a teď se mu nedaří ho najít. Proto mě požádal o pomoc při dosledu se psem, kterou jsem mu přislíbila. Pravda je, že se mi v tu chvíli z vyhřáté postele moc nechtělo a ani Axa schoulená v pelíšku se moc nadšeně netvářila. Ale ani přítel mě v tom naštěstí nenechal, popadl foťák a vyrazil se mnou. Yori jsme nechali doma, protože Axa je v dosledech zkušenější. Za chvíli už jsme se sešli v lese s Joskou, přesedli do jeho auta a pokračovali dál.

Měsíc sice svítil, ale v lese byla přesto docela tma. Nasadila jsem Axe barvářský obojek, připnula řemen a šli jsme ověřit nástřel. Nebyla zde žádná barva ani jiné známky, že je prase zasažené. Údajně však mělo ležet v blízké houštině. Axa chviličku nástřel ověřovala a pak mě táhla do houštiny. Prasat tam bylo víc, takže stop plno, ale nikde jsme neobjevili jedinou kapku barvy. V houštině nám barvářský řemen značně komplikoval práci, takže nakonec jsem se rozhodla Axu pustit na volno. Místo barvářského obojku dostala na krk reflexní obojek s rolničkou a začala znovu hledat. Začínali jsme být pomalu přesvědčení, že prase je zřejmě nezraněno. Po chvíli ale Axa zmizela z houštiny směrem do lesa a rolnička postupně přestávala být slyšet. Párkrát jsem na ní pískla a pak, po chvilce, se ozval ten nejkrásnější hlas, kterým Vám pes oznamuje, že našel, že je u kusu! Prasátko již bylo zhaslé a radost z úlovku i z úspěšného dosledu veliká! Axička je prostě skvělá :-)